sobota, 7 marca 2015

"Chiński" makaron

Ostatnio chodzi za mną cały czas kuchnia chińska, a szczególnie smażony makaron. Po prostu go uwielbiam... Mój mąż śmieje się, że mam zachcianki, bo za każdym razem jak pyta co jemy na mieście to ja chcę "chiński makaron". Dlatego tym razem postanowiłam go przyrządzić w domu. Jeśli nie chce się wam kroić warzyw to możecie użyć gotowych mrożonek do dań chińskich, też są dobre :).


Makaron chiński z wołowiną i warzywami

Składniki:
250 g wołowiny
makaron chow mein
marchew
por
papryka czerwona
pieczarki
1 łyżeczka startego imbiru
1 ząbek czosnku
szczypta pieprzu
sos sojowy (3 łyżki) + 2 łyżeczki wody
olej sezamowy (2 łyżeczki)
szczypta cukru
olej do smażenia

Przygotowanie:
Makaron moczymy w letniej wodzie. Mięso kroimy w paseczki. Na patelni lub w woku rozgrzewamy olej i podsmażamy czosnek z imbirem (krótko, żeby czosnek się nie spalił i nie zrobił gorzki). Następnie wrzucamy na olej wołowinę. Marchew i paprykę kroimy w słupki, a pora i pieczarki na talarki. Warzywa wrzucamy na patelnię. 
Makaron odcedzamy i wrzucamy do wrzątku. Gotujemy 2-3 minuty i ponownie odcedzamy polewając przy tym zimną wodą. Następnie wrzucamy go na patelnię i smażymy z pozostałymi składnikami. Doprawiamy całość pieprzem, sosem sojowym, cukrem i olejem sezamowym. Przesmażamy i podajemy. 
Na koniec możemy posypać prażonymi orzechami lub sezamem. 

SMACZNEGO

3 komentarze:

  1. Ja też raz na jakiś czas mam ochotę na taki "chiński makaron", lecz domowy, a szczególnie taki jak Twój sto razy lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie na ile porcji jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń