niedziela, 12 lutego 2012

Coś dla leniuszków - pizza bez drożdży

Zawsze mam problem z drożdżami. Ciasto słabo wyrasta, albo wcale. Dlatego szukałam alternatywnego wyjścia. Tak znalazłam przepis na ciasto do pizzy bez drożdży.

Pizza

Składniki (na ciasto)
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka
2 i 1/2 szklanki mąki
łyżeczka oleju roślinnego
łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina tłuszczu roślinnego

Przygotowanie
Do miski wsypujemy mąkę i proszek do pieczenia. Wlewamy wodę, mleko oraz olej. Całość mieszamy do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Ciasto do pizzy nie może kleić się do rąk, nie może również być zbyt suche. 
Następnie ciasto wałkujemy do odpowiedniej wielkości i układamy nasze ulubione składniki. 
Pieczemy w 175 st. C przez 25 minut. 

Przepis pochodzi stąd.

SMACZNEGO

4 komentarze:

  1. dla mnie pizza bez drożdży to nie pizza :D z tego co wiem, pizzę powinno się piec krótko, w jak najwyższej temperaturze piekarnika (12-15 min w 250st.) wtedy wychodzi najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Kasiu, jednak z ręką na sercu mogę oświadczyć, że ta pizza wyszła super. ;)

      Usuń
  2. Właśnie ją zrobiłam. Jeżeli ktoś nie ma czasu, ale ochotę na pizze to jest to świetne rozwiązanie. Wyszła całkiem niezła.

    OdpowiedzUsuń