poniedziałek, 2 września 2013

Czekolada w roli głównej

Już dawno nic nie pojawiło się na blogu. Przyznaję się do lekkiego zaniedbania. To wszystko z powodu organizacji wesela i prac nad wykończeniem mieszkania (nie mogę się doczekać własnej kuchni). Dlatego dzisiaj coś słodkiego, co przygotowałam na przyjazd mojej mamy. Proste ciasto, które posmakowało wszystkim :)... Zapraszam na brownie.

Przepis pochodzi z Kwestii Smaku.

Czekoladowe brownie

Składniki:

300g gorzkiej czekolady
225g masła
3 całe jajka
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
275g cukru
135g mąki
1/4 łyżeczki soli

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni. Formę smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia.
Zaczynamy od starcia na tarce o grubych oczkach 100g czekolady i odstawiamy ją do lodówki.
Resztę czekolady łamiemy na kostki i rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu razem z posiekanym na masłem. Masy nie podgrzewamy za bardzo, wystarczy, że wszystko się rozpuści i odstawiamy. 
W misce ucieramy jajka z cukrem i wanilią. Dodajemy masę czekoladową i razem przez chwilkę miksujemy na wolnych obrotach.
Dodajemy przesianą mąkę, sól i delikatnie, dokładnie mieszamy na jednolitą masę. 
Przekładamy do przygotowanej formy.
Przed wstawieniem do piekarnika posypujemy ciasto jeszcze starą wcześniej czekoladą.
Pieczemy przez ok. 20 minut. Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do całkowitego wystudzenia. Ja odstawiłam na całą noc.

SMACZNEGO

0 komentarze:

Prześlij komentarz