piątek, 6 czerwca 2014

Kolorowy talerz

Mąż kupił fioletowe ziemniaki i wymyslił, że ja coś z nich przygotuję. Ja takie cudo zobaczyłam pierwszy raz i troche czasu zajęło mi zastanawianie się jak nalezy je podać. W końcu zdecydowałam się na frytki, ponieważ ta odmiana nie wchłania dużo tłuszczu. Okazało się, że mają pyszny, orzechowy posmak (a nawet zapach). 
Ja - zadowolona z nowości w kuchni, mąż - szczęśliwy, że dostał fioletowe frytki :).

Kotlety schabowe z fioletowymi frytkami i szparagami

Składniki:
kotlety schabowe
oliwa z oliwek
ocet balsamiczny
tymianek
czosnek
sól
pieprz
ziemniaki (u mnie fioletowe)
szparagi
1 łyżka masła
bułka tarta
olej do smażenia

Przygotowanie:
Kotlety rozbijamy tłuczkiem i posypujemy solą oraz pieprzem z dwóch stron. Następnie przygotowujemy marynatę. W miseczce mieszamy ok. 2-3 łyżki oliwy, kilka kropel octu balsamicznego, szczyptę tymianku i ząbek czosnku. Dokładnie mieszamy i nacieramy nią mięso. Odkładamy żeby dobrze przesiąkło marynatą.
Ziemniaki obieramy i kroimy w słupki. Następnie wrzucamy na rozgrzany olej lub do piekarnika. Ja użyłam fioletowych ziemniaków. Mają orzechowy posmak.
Szparagi cienko obieramy i wstawiamy do wysokiego garnka z wrzątkiem lub do parowaru. Są gotowe, gdy możemy bez problemu wbić widelec w najgrubszą część łodygi.
Kotlety smażymy z obu stron. Należy uważać, żeby marynata się nie przypaliła. Wszystko razem wykładamy na talerz. Na patelni rozpuszczamy masło i zrumieniamy na nim bułkę tartą. Następnie polewamy nią szparagi.

SMACZNEGO

2 komentarze:

  1. wow. nie słyszłam nigdy o takich ziemniakach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie póki mąż ich nie przytaszczył do domu z wielkim uśmiechem na twarzy... :D

      Usuń