niedziela, 5 stycznia 2014

Tak... znów czekoladowe endorfinki

Bardzo lubię przygotowywać proste desery. Jednym z nich jest mus czekoladowy. Pamiętam jak bardzo mi smakowały te, które jadłam ponad rok temu w Brukseli. Dlatego postanowiłam przygotować sobie i mężowi takie cudo. Taka chwila zapomnienia, gdy nie chce się wychylać nosa z domu :).

Mus czekoladowy

Składniki:
100 g czekolady (ja użyłam białej)
125 ml śmietany kremówki
3 łyżki cukru
1 jajko

Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia. Następnie dodajemy żółtko do czekolady i energicznie mieszamy a białko ubijamy na sztywną pianę. Do ubitego białka dodajemy cukier i dalej ubijamy, aż się połączą. Do czekolady dodać 3 łyżki śmietany kremówki i wymieszać (jeżeli ktoś lubi to może dodać w tym momencie odrobinę białego słodkiego lub półsłodkiego wina). Resztę ubić na sztywno.
Do czekolady dodajemy połowę białka i delikatnie mieszamy. Następnie dodajemy resztę białka i mieszamy. Dodajemy ubitą śmietanę i wszystko delikatnie łączymy.
Na dnie szklanki/kieliszka do wina wykładamy owoce/konfiturę nakładamy mus i wkładamy tak przygotowany deser do lodówki na 4-5 godzin. Przed podaniem możemy jeszcze udekorować całość prażonymi migdałami/świeżymi owocami.

SMACZNEGO

3 komentarze: