poniedziałek, 20 stycznia 2014

W szpinaku

Dziś moje ulubione i popisowe danie. Zaczęłam je robić na pierwszym roku studiów w akademiku. Najlepsze jest to, że można je przygotować w dwóch wersjach - z mięsem i bez. Najlepszy jest do niego makaron penne, ale inny też będzie dobry. Wyśmienite danie zarówno na kolację we dwoje jak i na szybki obiad po pracy.

Makaron ze szpinakiem

Składniki:

makaron
szpinak w liściach (może być mrożony)
śmietana 18% lub jogurt grecki
pierś z kurczaka
estragon
czosnek (może być w proszku lub drobno pokrojony)
jajko
ser żółty

Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni. Następnie dodajemy szpinak (jeśli jest mrożony to go nie rozmrażamy). Kiedy szpinak się podsmaży odparowujemy wodę i dodajemy czosnek. Potem wlewamy na patelnię śmietanę/jogurt, dodajemy estragon i inne przyprway (wg własnego smaku). 
W między czasie gotujemy makaron według przepisu na opakowaniu. Odcedzony makaron dodajemy do sosu szpinakowego. Następnie wbijamy jajko i posypujemy całość startym serem. Lekko podsmażamy, żeby jajko się ścieło. 

SMACZNEGO

1 komentarz:

  1. wystarczył mi tytuł i już mi się podobało. a do tego makaron, jogurt grecki i ja jestem w niebie! ;)

    OdpowiedzUsuń