środa, 4 lipca 2012

Niespodzianka w słoiku

Kiedy mama pierwszy raz zrobiła ten dżem nie mogłam uwierzyć, że to z cukinii. Tak samo moje współlokatorki... :D... Jednak mogę zapewnić, że jest przepyszny i każdemu przypadnie do gustu.
Ostatnio dowiedziałam się także, że wyśmienity jest z dodatkiem galaretki wiśniowej. Można nim smarować zarówno kanapki jak i naleśniki (mniam :D). 


Dżem z cukinii

Składniki:
2 duże cukinie
1/2 kg cukru
1 łyżeczka kasku cytrynowego
3 galaretki pomarańczowe (cytrynowe/brzoskwiniowe)
1 żelfix

Przygotowanie:
Cukinie obieramy, kroimy na i wydrążamy. Następnie cukinie należy starkować na tarce o małych oczkach i gotujemy około 30 minut. Dodajemy cukier i mieszamy. Gotujemy kolejne 10-15 minut. Dodajemy łyżeczkę kwasku, ciągle gotując dodajemy galaretki. Gotujemy parę minut i dodajemy żelfix. Mieszamy, zagotowujemy i odstawiamy. Teraz wystarczy ponalewać do słoiczków.

Przepis bierze udział w akcjach:



SMACZNEGO



2 komentarze:

  1. barzdo nietypowy pomysł ;] dziekue za wpis w mojej akcji ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł, który mnie zachwycił. Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń