poniedziałek, 2 lipca 2012

Smak dzieciństwa

Przepyszne ciasto, które pamiętam jeszcze z czasów kiedy przygotowywała je moja babcia. Teraz ja uczę się od mamy. Doskonale smakuje ze szklanką mleka, a także na następny dzień posmarowane masłem. Jako dziecko pierwszą wyjadałam kruszonkę, a wy?

Ciasto drożdżowe z jagodami

Składniki:
Ciasto
60 dag jagód
50 dag mąki
6 dag masła
5 łyżeczek cukru
1 całe jajko
1 żółtko
3 dag drożdży
300 ml mleka
olej
sól
Kruszonka
15 dag mąki
10 dag masła
3 łyżki cukru
cukier waniliowy

Przygotowanie:
Drożdże rozpuszczamy w letnim mleku z cukrem (1,5 łyżeczki) i czekamy 10 minut aż wyrosną. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy jajko, żółtko, cukier (3,5 łyżeczki), szczyptę soli i wyrośnięte drożdże. Zagniatamy ciasto, aż będzie się odrywać od rąk. Zagniecione ciasto oblewamy dookoła odrobiną oleju. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. 
Po wyrośnięciu ponownie zagniatamy ciasto i wykładamy je do wysmarowanej masłem blachy. Zagniatamy kruszonkę i połową posypujemy ciasto. Następnie wykładamy jagody i pozostałą kruszonkę. 
Ciasto wkładamy na 30 minut do piekarnika nagrzanego do 200 st. C. 


Przepis bierze udział w akcjach:



SMACZNEGO

1 komentarz: