sobota, 23 lutego 2013

Na specjalne okazje

Odkąd zaczęłam studia dostęp do telewizji mam jedynie w czasie świąt i ferii, czyli kiedy wracam do domu. Podczas ostatniej wizyty odkryłam kanał Food Network. Całymi dniami mogłabym to oglądać i szukać inspiracji. Szczególnie spodobał mi się bardzo krótki (2-3 minutowy) program Dancing Cuisine. Dynamiczny i bardzo pozytywny sposób na pokazanie łatwego dania. Jedno szczególnie przypadło mi do gustu, a mianowicie Black and White Fondant Cake czyli rozpływające się ciasto. Dlaczego akurat to? Ponieważ w środku znajduje się pyszna płynna czekolada, którą chroni smakowita skorupka z ciasta... :D

Black and White Fondant Cake

Składniki:
3 jajka
70 g cukru
75 g mąki
140 g masła
140 g czekolady ciemnej
40 g czekolady białej

Przygotowanie:
Jajka ucieramy z cukrem na gładką masę i dodajemy mąkę. Czekoladę (ciemną) roztapiamy z masłem - można to zrobić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. 
Roztopioną czekoladę wlewamy do jajek z mąką i mieszamy. Kokilki natłuszczamy masłem i wstawiamy do lodówki na 30 minut. 
Przygotowane ciasto wlewamy do kokilek (najlepiej po brzegi ponieważ nie będzie rosło). Wstawiamy je do piekarnika nagrzanego do 200 st. C na 6 minut.
Ciasto wyjmujemy z foremek. Podajemy ciepłe, środek powinien być płynny.

SMACZNEGO

0 komentarze:

Prześlij komentarz