piątek, 11 maja 2012

Słońce, maj i owoce...

Dziś trochę egzotycznie... wybrałam się rano na bazarek i kupiłam piękne mango i banany. Później całą drogę do domu zastanawiałam się co z nich przygotować i tak powstała tarta owocowa. Mi tarty kojarzą się też z piknikami. Zatem do dzieła... :)

Tarta owocowa

Składniki
Na ciasto:
200 g mąki pszennej
garść mąki pełnoziarnistej
100 g zimnego masła
1 łyżeczka aromatu waniliowego
2,5 łyżki cukru pudru
1 jajko
Na wypełnienie:
1 opakowanie budyniu (ja wzięłam waniliowy)
mango
banan
1 opakowanie galaretki (u mnie cytrynowa)

Przygotowanie:
Ze składników zagniatamy ciasto i wkładamy zawinięte w folię spożywczą na 30 minut do lodówki. Piekarnik nagrzewamy do 180 st. C. Natłuszczamy formę i posypujemy bułką tartą. 
W między czasie przygotowujemy budyń wg przepisu na opakowaniu i galaretkę (tylko, że ugotowaną w 2/3 ilości wody zapisanej na opakowaniu).
Ciasto rozwałkowujemy i układamy w formie. Pieczemy 15 minut. Po wyciągnięciu wylewamy na upieczony spód budyń i układamy owoce. Następnie wkładamy znów do piekarnika na 10 minut.
Odstawiamy do wystygnięcia i na wierzch wylewamy tężejącą galaretkę. Po zastygnięciu galaretki można podawać.

Przepis bierze udział w akcji:


SMACZNEGO

0 komentarze:

Prześlij komentarz