poniedziałek, 11 listopada 2013

Awokado w "kuchni"

Mimo braku kuchni z prawdziwego zdarzenia nie zaprzestaje eksperymentów kuchennych. Tym razem skłoniło mnie do nich awokado. Samo w sobie było dla mnie zawsze zbyt "tłuste", ale wiedziałam, że można z niego wyczarować coś pysznego. Skusiłam się na proste w przygotowaniu, a zarazem pełne smaku - guacamole, jedno z podstawowych dań kuchni meksykańskiej. Troszkę zmieniłam przepis, ale i tak wyszło pyszne. Zjadłam całe za jednym razem :).


Guacamole

Składniki:
1 awokado
2 łyżeczki soku z cytryny
1 ząbek czosnku
szczypta soli
kilka kropel sosu chili (słodkiego)

Przygotowanie:
Awokado obieramy, miąższ kroimy i rozgniatamy widelcem. Dodajemy drobno posiekany ząbek czosnku, sok z cytryny, sól i sos chili. Wszystko razem dobrze mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Jeśli ktoś jest bardziej wygodny może użyć blendera. 
Do guacamole możemy dodać też oliwę z oliwek, pokrojone w kostkę pomidory lub oliwki. Podajemy je z chipsami lub nachos.

SMACZNEGO

1 komentarz: