piątek, 8 listopada 2013

Mączne przygody

Naszła mnie ostatnio straszna ochota na pierogi. Jednak chciałam przygotować bardziej dietetyczną wersję od tych, które robi moja mama, czyli z boczkiem i ziemniakami. Postanowiłam wymyślić coś sama. Zakasałam rękawy i zabrałam się do pracy. 
Zaczęłam od ciasta. Wymieniłam mąkę pszenną na zdrowszą - gryczaną. Zamiast tłustego boczku jest chude mięso drobiowe, a ziemniaki zastąpiłam pieczarkami i jogurtem. Wyszło pysznie i zdrowo.



Gryczane pierogi z mięsem i pieczarkami

Ciasto:
1 kg mąki gryczanej
1 jajko
sól
ciepła woda (tyle ile się zagniecie)

Farsz:
500 g drobiowego mięsa mielonego
10 średnich pieczarek
1 średnia cebula
ok. 200 ml gęstego jogurtu naturalnego
przyprawy




Przygotowanie:

Farsz:
Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju i podsmażamy na nim cebulę. Następnie dodajemy pieczarki i chwilę je dusimy. Na końcu mięso.
Całość posypujemy przyprawami i smażymy. Kiedy mięso jest już gotowe odstawiamy do wystudzenia.

Ciasto:

Do dużej miski wsypujemy mąkę i szczyptę soli. Na środku robimy wgłębienie, do którego wbijamy jajko i wlewamy część przygotowanej wody. Zaczynamy zagniatać. Wody dolewamy po trochę, tak, żeby ciasto nie zaczęło robić się zbyt mokre. Kiedy uzyskamy elastyczną, nieklejącą się do ręki konsystencje ciasto jest gotowe.


Blat lub stolnicę posypujemy mąką i wykładamy na nią część ciasta. Rozwałkowujemy na duży, w miarę cienki placek i np. szklanką wykrawamy kółka. Do każdego "placuszka" nakładamy łyżeczkę farszu i sklejamy brzegi.
Pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wodzy z odrobiną oleju. Od momentu wypłynięcia na powierzchnię gotujemy przez 10 minut. Podawać je można posypane pieprzem lub polane roztopionym masłem (wersja bardziej kaloryczna).

SMACZNEGO

0 komentarze:

Prześlij komentarz