niedziela, 3 listopada 2013

Mój pierwszy raz

Wszędzie dynie... W ostatnim tygodniu października były po prostu wszędzie. A ja tylko oblizywałam się na ich widok. Tylko raz jadłam zupę z dyni. Rok temu w Brukseli. Była pyszna, a zarazem stanowiła moje pierwsze spotkanie z tym warzywem. Teraz postanowiłam sama spróbować i uraczyć mojego męża tym cudem. Znalazłam przepis, który mi odpowiadał i ruszyłam do boju. Namęczyłam się przy obieraniu i rozkrajaniu. Ale efekt był tego wart. Zostało mi jeszcze trochę na później :).
s
Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku.

Zupa krem z dyni

Składniki:
500 g dyni (ważona ze skórką)
1 łyżka masła + 1/2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka startego imbiru
szczypta imbiru w proszku
1/3 szklanki soku z pomarańczy
woda (lub bulion warzywny)
50-125 g serka Philadelphia
świeżo zmielony czarny pieprz
płatki migdałów (lub pestki dyni)

Przygotowanie:
Dynię myjemy, obieramy, wyciągamy pestki i kroimy w kostkę. W garnku rozpuszczamy masło z oliwą i startym imbirem. Smażymy około 1 minuty po czym dodajemy dynię i szczyptę soli i imbir w proszku. Całość smażymy przez 3 minuty. 
Do dyni wlewamy sok pomarańczowy i wodę, tak by ja całą zakryć. Gotujemy do miękkości. Następnie całość przekładamy do pojemnika blendera, dodajemy serek i miksujemy do uzyskania gładkiego kremu. Teraz należy sprawdzić czy zupy nie trzeba dosolić.
Podajemy z uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi i pieprzem.

SMACZNEGO :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz